lördag 9 februari 2019

Mönster på virkad påskhöna


Hönan finns som köpemömönster och kostar 40 kr. I mönstret ingår 2 st beskrivningar med förklarande bilder hur man går tillväga att virka stor, ca 15 cm hög och liten höna, ca 10 cm hög.
Skicka ett mail till mig annika_abelt@hotmail.com så skickar jag betalningsuppgifter till dig och när sen betalningen är gjord så kommer mönstret som en pdf fil 

Jag har testat att virka hönan i garnet Tilda från svartafåret och Catona från Scheepjes 

Bra och prisvärda produkter hittar ni hos Helens webshop    Virknålar och tillbehör










1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Men du är ju helt fantastisk ! Vilka läckra hönor. Och redan så många färdiga. Imponerande. Jag brukar virka en annan modell av garnet Eskimo. Jag har nog visat den på min blogg för längesedan. Just nu ska jag sätta igång med en virkad tupp i ullgarn som man tovar i maskin. Kul att prova en ny modell.
Ha det gott. Kramar till dig från Eva

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails