tisdag 14 juni 2011

Virkade blommor

Hemma igen!
Tiden på Orups sjukhus gick fort och var mycket givande för mig.
Träffade härliga människor som jag skrattade mycket tillsammans med.
Tack Margaretha, Lena, Maggie och alla ni andra som förgyllde tillvaron lite extra.


För ett tag sedan köpte jag mig en klänning från Gudrun Sjöden En sval härlig klänning i lin/bommull.
Nu har jag själv pyntat den med virkade blommor.


Så här såg den ut före.


Så här blev den efter att jag sytt på några blommor och lite pärlor





Jag använde mig av lite restgarner, Tilda från Svarta Fåret och virknål 2,5.
I ett tidigare inlägg visar jag hur man enkelt kan virka blommor se

47 kommentarer:

Syssis små funderingar sa...

Det blev ju en riktig festklänning med blommorna, tänk vad litet det behövs för stora förändringar.

Renée sa...

Vad du är påhittig, ursnyggt!

Haakmuts sa...

Prachtig, heel erg mooi!!

Manduzana stickar sa...

Åh, riktigt snyggt med blommorna!

Mosterfi sa...

Så fint! De blev ju en helt annan klänning.

Eva Hudin sa...

Du fick ju en ny klänning. Vilken god idé!

Unknown sa...

Prikken over i-en som vi sier. :))

Vardag och flärd sa...

Så fint det blev - och personligt!
Jag frågar dig igen om du vill dela med dig av mönstret till converseskorna eller om jag kan beställa av dig?
Kram Eva

Emma sa...

Va fint det blev :)

Snäckskalsdalen. sa...

Härligt att höra att du haft det bra och att det givit dig något.

Och så har du varit konstnärlig igen, förstår inte hur du kommer på allt, och det blir ju så snyggt också. Den klänningen var ju vansinnigt snygg från början, men den saknade ju något, helt klart, och det var blommorna! Pricken över i, helt enkelt.

Agneta kram

Lisbet sa...

Välkommen tillbaka får man väl säga!
Fin klänning som blev ännu vackrare med dina blommor!
:)

Evashusotorp sa...

Välkommen tillbaka till "bloggvärden".Skönt att du haft det bra på din vistelse.
Klänningen blev jättefin med de virkade blommorna, toppen!
Kram
EVA

Maria sa...

Riktigt snyggt!! Och vilken bra beskrivning du lagt upp!! Blir nog lite virkade blommor i sommar...

Lövkojan sa...

Välkommen tillbaks, hoppas det varit bra.

Vilka härliga blommor!
Stor skillnad till det bättre blev det också!

Ha det gott, kram Marie-Louise

I det blå huset sa...

Snygg klänning blev ännu snyggare!

Eva sa...

Bra att du haft det bra! Hoppas att det "sitter i" lääänge!
Klänningen ser otroligt skön ut (o materialet låter så) och den blev väldigt fin med dina blommor! Har du skickat bild till Sjödéns? Borde du annars.

Landsvägsungar sa...

Verkligen jätte snygg blev den!! Hoppas det gick bra på sjukan ! alltid kul att titta in här
:O) Maria

Monkan sa...

Kanonfint piffat, sån fin mix av olika blommor och färger. Jag har också en samling blommor som väntar på att få dekorera nånting, om jag bara kan bestämma vad.

Annuska sa...

Vilken fin klänning det blev !!!

Evas Pyssel sa...

Välkommen tillbaka och hoppas att du haft en underbar vistelse på Orupsbacken. Klänningen blev ju riktigt uppdaterad med dina blommor. Snyggt ! Kram Eva

Marifetane hobi sa...

Hej, Jag har alltid haft en mycket trevlig birtasarım väldigt vacker blogg jag följer länken till mina vänner listan i Lägg älskar att diskutera, tack.

http://www.marifetane.com/

Drömflocken sa...

Så fint den blev med blommorna

Martina sa...

Den såg betydligt mer Gudrun Sjödén-aktig ut MED blommorna än utan. Snyggt!

Christel Wijk sa...

Det blev en helt annan dress med blommor, mer personlig. Blommorna är jättefina, härliga färger.

SUADDA sa...

Så fint och somrigt! =)

Astrid sa...

Personligt och snyggt!

Anonym sa...

välkommen hem igen och hoppas din tid var givande, din klänning är bara så underbar MVH Sunna

IA Nyckelpiga sa...

Men, vad fint!

☼ Carolina ☼ sa...

nice!!
congratulations!!
from Chile
c@

Madeleine sa...

Vackert, vilket lyft!

nattugglan sa...

Välkommen tillbaka..O va fin klänningen blev..det blev ju en helt annan klänning...Du får börja virka o sälja till de som köper den klänningen..;O)

Anki sa...

Ååh vad somrigt och fint! Läcker färgskala!

bokhyllan sa...

Du är tillbaka!
Kul! Jag har saknat dina inlägg.
Så himla fin klänningen blev med dina vackra blommor på! Du är bra på det där!
Kram till dig, kära du.

Susilull sa...

Vilket lyft! Klänningen blev ju mycket snyggare med dina fina blommor på!!

maria sa...

Den blev jättefin med blommorna :)

Må så gott och kram

Annika sa...

Men så superfint det blev!! Det är detaljerna som gör det :) Gillar färgerna skarpt. Kul att du oxå har en Husquarna Automatic, vi kanske ska bilda en klubb? Jag undrar när de är ifrån, 60-talet?? Jag skulle inte byta min mot en ny i alla fall. Har inte följt dig så länge så jag vet inte riktigt vad du gjort på sjukhus men jag hoppas att du mår bra nu i alla fall! Din tröja får mig att må bra :)

Annika sa...

Jag menade klänning och inte tröja förstås, förlåt! hihi, ibland springer fingrarna iväg snabbare än tanken...

Beate sa...

Vad snyggt det blev! Jag vill dessutom passa på att tacka för att du visar din blogglista nederst här på din blogg. Tack vare länkningen har läsarantalet på min blogg skjutit i höjden (i alla fall för tillfället), så tusen tusen tack för det! :). Och förrästen, vilken snygg syhörna du har! Ha en bra dag!

Blenda sa...

Snyggt, härliga färger! :-)

/Blenda

Anita Tørmoen sa...

Så flott den ble med blomstene på. Takk for linken til oppskriften:)

Black Iris sa...

Men så jättefin din klänning blivit och vad härligt att du haft det bra och fått skratta riktigt ordentligt..

Kram Maidi

caisa sa...

Hej Jag tror Gudrun Sjödin skulle vilja ha tillbaka klänningen för försäljning i din stil jättetrevlig. Turkos är ju världens härligaste färg. Ett bistick fick vi . Ha en bra dag Caisa

Towalisa sa...

Vad snygg klänningen blev, en helt annan klänning. Kul!

Anna sa...

men hallå, den blev ju superfin!! vilken skillnad och vilken kul idé! :)

Skapligt Enkelt sa...

Så läcker den blev!

Sakabo sa...

Åh vad fint det blir! gud vad du inspirerar!

lopplisa sa...

Hej, Jag har länkat till ditt fina inlägg med idén att pryda plagg med virkade blommor (i samband med att jag själv satte en blomma på en kavaj). Hoppas du inte misstycker!
/Pia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails