söndag 22 maj 2016

Lovis Lo


Hittade ett mönster på vantar som helt enkelt inte gick att motstå, jag var tvungen att sticka ett par och säkert blir det flera stickade vantar av JennyPennys härliga mönster.

Jag använde mig av Rauma finullgarn till bottenfärgen och Rauma Gammelserie till mönstefägen, detta gör att vanten får en extra stadga. Strumpstickor nr 2 och 2,5

I ett tidigare inlägg kan ni se hur jag efterarbetar mina vantar.
De blir så otroligt mjuka och fina efter det. 

 Lovis Lo Design Jenny Alderbrant Ravelry





På Facebook hittar ni Sticka med JennyPenny





8 kommentarer:

Mmatilda sa...

Det var verkligen ett oemotståndligt mönster!

lavendia sa...

Superfina. Jag tänkte direkt skriva ut det. Såg då att det var en sluten grupp. Jag har gått med i så många slutna grupper så jag kan inte hantera det. Det blir inga vantar. / Britt

Helga sa...

Wow vad häftiga!

Trådanten sa...

Helt underbara vantar. Rena konstverket!

Vardag och flärd sa...

Jag kan nog inte heller motstå dem och några fler vantar och sockar! Jag bara undrar om mönstren är på svenska när man beställer?
Kram Eva

Evas Pyssel sa...

De var verkligen mycket speciella. Så roligt att bära sådana. Du hittar ofta guldkornen. Ha det fint. Kram Eva

Anna sa...

Gorgeous !!!!!
Thanks for your visit !
Have a nice day !
Anna

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka otroligt fina vantar, förstår att du inte kunde låta bli att sticka dom! Dom hade liksom humor! Och var fantastiska på samma gång. Sen är det ju bra att göra dom nu, för vips så är det dags för vantar igen!
Hoppas att allting är bra hos dig och med dig!
Kramar Agneta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails