fredag 18 december 2015

Tilda Harar, Rävar och Änglar

Här är lite av det jag har gjort under hösten. Det är så roligt och tillfredsställande att få hålla på med det bästa som finns, hoppas att det kan inspirera er att ta fram den kreativa sidan som jag tror finns hos alla. Jag är medveten om att tiden inte riktigt vill räcka till för allt man vill göra, förutom det som måste göras, i vår stressade vardag men därför tror jag att det är extra viktigt att rensa hjärnan och bara vara i ett härligt skapande som ger hjärnan lite välförtjänt vila. 

"Materialsats "Hare Mother and Child", sy själv. Mamma hare 50 cm och lillan 38 cm (+ öron). Innehåll: tyg, broderigarn, lim, nål och sytråd samt vägledning" Panduro


Mönstret till de här tre rävarna hittade jag i boken "Tildas Vintereventyr", 150 sidor, 21x27 cm. Följ med till sagornas värld och låt dig inspireras av kända figurer och äventyr såsom Svansjön, Nötknäpparen, Den ståndaktiga tennsoldaten och Pinocchio m.fl. Boken innehåller en mängd pyssel som du kan göra av papper och textil som speglar julens och vinterns magi från de kända sagorna. Du kan göra ballerinor, prinsessor, tennsoldater och mycket annat efter beskrivningarna. Norsk text. Författare Tone Finnanger."







"Änglarna görs av pappstrutar med filt i serien Skagen från Vivi Gade Design. Huvuden görs av träkulor. Hår av garn och färdiga fjädervingar limmas på. Glorian görs av silverpärlor och klänningen dekoreras med fjäderboa, Elise-band- och 3D-Liner i silver."
Material och vägledning  hittar ni hos 




Material till de små änglarna hittade jag hos Slöjd-Detaljer





6 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Du har skapats så fina figurer och jag håller med dig om att pyssel är avkopplande och rensar hjärnan.
Ha en fin helg!
Kram Eva

lavendia sa...

Så mycket fint och gulligt. Javisst är pyssla en av de bästa saker som finns. / Britt

Evas Pyssel sa...

Så fina änglar , harar och rävar du gjort. Tänk om man kunde minnas dina änglar till nästa jul. Man vill ju alltid skapa nya saker. Fast då kanske du har gjort något annat. Du är så kreativ.
Ha en fin julvecka. Kram Eva

Evas Kvarnaro sa...

Underbart söta 'saker' du visar.

GOD JUL önskar jag dig/ Eva

Maria sa...

Så mycket fint du gjort, det är roligt att pyssla och få nåt nytt till jul.
Önskar dig en God Jul/kramen

Snäckskalsdalen. sa...

Åååå, så bra du skriver i inledningen! Precis så är det. Folk flyger och far runt omkring så man blir alldeles fnattig själv fast man egentligen kan ta det lugnt. En mycket nära släkting och vän fick hjärtinfarkt (precis 60 år) häromdagen, men hon var inte stressad, sa hon (det gick alltså bra), men hon låg uppkopplad till monitor och ringde hem och talade om att dom skulle ta fram den och den ma ten och göra det och det, och ring mitt arbete och oj, oh, oh......ända till vi alla sa till henne att nu får hon sluta (hon är själv läkare......)......igår fick hon komma hem på permis och idag gick hon en mil för det är viktigt att stärka sig. Och det är det säkert, men ska man inte vila lite också och njuta av konst och att läsa och att göra något med händerna, jag tror det är jätteviktigt!

Du gör så mycket fint och det är olika saker hela tiden, det måste kännas väldigt utvecklande! Jag beundrar dina förmågor!

Hoppas att julen varit fin och jag önskar en God fortsättning!

Kramar
Agneta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails