lördag 15 januari 2011

Virkad hatt

Vänner är bra att ha, vänner att dela vardagen med, att kunna skratta och gråta med. Vänner som håller i en när det "stormar" i ens liv.


Två av mina goda vänner var hos mig en kväll, vi fikade, pratade stickade, fnittrade och skrattade. Vi har följts åt genom livet, en av dem lärde jag känna redan som fyraåring. Jag kan fortfarande se henne framför mig, rödhårig och fräknig, när hon ilsket sa "Vänta bara tills min pappa kommer hem! Då ska ni få se på andra bullar!

Den andra lärde jag känna när våra barn var små. Kommer ihåg en midsommar som vi skulle fira tillsammans, det regnade så mycket att det blev översvämning i deras källare. Sill, potatis, gubbar och ungar fick vi ta med oss till en mer torr bodd vän. Skrattar när jag tänker på alla härliga stunder tillsammans.

Nu "stormar det i hennes liv, hon har drabbats av bröstcancer och genomgår nu en tuff behandlig för att bli frisk.
Vi finns där P-H för att hålla i dig när det "stormar" som värst. Kram på dig :)

Min vän har aldrig tyckt om att bära mössa men den här virkade hatten tyckte hon jättemycket om. Ni må tro att hon passar bra i den, det riktigt strålar om henne när hon har den på sig.


Hatten är virkad i garnet Freja, efter ett mönster från
Svarta Fåret 855



27 kommentarer:

Mimmi Hek sa...

Vilken tur att hon har såna vänner när livet är tufft. Hälsa lycka till!

ellenkantarellen sa...

Skickar en liten tanke till din väninna! Fantastiskt fin hatt jag kan tänka mig att vem som helst blir urtjusig i den!
Kram

Evas Pyssel sa...

Vänner är så värdefulla och det får man aldrig glömma. dem kan man skaratta med och gråta med precis som du beskriver. Hoppas det går bra för din väninna. Och hatten var jättefräck !!
Ha en skön helg ! Kram Eva

Nina/Stjärnkraft sa...

Vrkligt läcker hatt! Håller tummarna för din väninna och skickar positiva tankar!

Jorunn sa...

Det er bra å ha venner når det stormer i livet. Den virkade hatten er jättefin! Du er så duktig :)

Gunilla sa...

TAck för fina kommentarer på min sida nu är jag äntligen hemma och kan in och titta på allas fina bloggar igen , det har jag verkligen saknat , vilken fin hatt du virkat, den blir hon säkert glad för /Kram

I det blå huset sa...

Vilken tjusig hatt! Tror jag det att din väninna blev glad för den. Skänker en tanke till din väninna - förstår precis vad hon går igenom.

Pia H sa...

Du är BÄST Annika. Tur att man har en så go vännina. Det är inte alla förunnat.
Hatten används flitigt må du tro :)))
Många kramr till dej.Pia

Anonym sa...

Hatten är jätteläcker... jag förstår att din vän blev glad för den! Skönt för henne att ha så goda vänner runt sig!
kram

Anita Tørmoen sa...

Kjempeflott hatt. Så bra at dere tar vare på hverandre slik:)

Rosenvante sa...

Skönt med riktiga vänner, de sviker inte utan finns där när man behöver dem som mest.
Skönt ni finns och ställer upp och att den virkade hatten glädjer.

Nettan sa...

Vilket härligt gäng ni verkar vara-vänner för livet!

Gittans Pysselsida sa...

Tack för kommentar hos mig.Det var intressant detta med underullen till Bambi...jag har nog till en hund till*ler*. Kan du skapa kontakt?
Tråkigt för din väninna men tur att hon har fina vänner.Jag skänker också en tanke till henne!
Kram// Inga

Lina & Mia sa...

Det är så kul att vara här inne och se på allt du gör! Lovade min mamma att jag skulle skriva en kommentar till dig, hon är en trogen följare till din blogg, men hon har ingen blogg själv. Men jag lovade att berätta att hon testade att släppa ner sina två kattungar med en pingisboll i badkaret, och att det nu är en av deras favorit sysselsättningar! Hon tyckte att det var en supersmart idé!
Hoppas att allt går väl för din vän! Varma hälsningar Lina (och min mamma Mia)

Cattis sa...

Oh, så vacker hatt.
kramkram

Annelis hantverk sa...

Den hatten var otroligt vacker!
Må gott!

bokhyllan sa...

Fin hatt och fin header!

Lena sa...

Vilken tur att hon har en vän som du. Som finns när det stormar.

Vilken jättefin hatt du gjort till henne.

Eva Hudin sa...

Fin hatt,förstår att väninnan tycker om den. Hur hon har det kan få förstå, jag fick akut leukemi i början av 2000-talet. Resan till tillfrisknad kan vara mycket tuff. Jag hade tur och var stark tills jag passerat mållinjen. Vi har alla våra medvetna eller omedvetna sätt att förhålla oss. Jag tänker på din väninna och önskar att allt ska gå bra.

Lisbet sa...

Ge din vän en extra kram från mej! Livet är så tufft ibland och även så orättvist.
Vänner är så värdefulla. Härligt att ni har så fin kontakt...
Hatten är så fin!
Ha en fin början på veckan!
kramar

Unknown sa...

Jättesnygg hatt,jag virkade liknande för några år sedan,då min väninna fick behandlingar för bröstcancer.
Tag väl hand om dig!
Kram!

Landsvägsungar sa...

Verkligen ursnygg!!! WOW!!!
:) Maria

yvonne sa...

Och vilken tur jag har som har sådana vänner...kram

Snäckskalsdalen. sa...

Det är det bästa stöd man kan få när man drabbats, vänner, riktiga vänner. Och vänner som förser en med en elegant hatt när man behöver det. Låt oss stödja Rosa Bandet hela tiden.
Agneta kram

Maria sa...

Vilken fin hatt! Vänner är det viktigaste man har i livet! Tack för kommentaren på mina vantar

Jessica sa...

Hej
Jag har startat en pay it forward utmaning på min blogg, tyvärr tror jag inte jag har så många läsare som pysslar så därför tänkte jag..att jag skriver till de bloggar jag följer så kanske dom vill vara med =)
Ha en bra dag!
Mvh Jessica

Marie sa...

Gud vilken fin hatt du gjort! Jag ska försöka mig på en sån. Tycker din var så fin, får man vara så fräck o fråga, vilka färger har du använt dig av?

Ha det gott!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails