tisdag 9 oktober 2012

Strykjärn som spottar och fräser

Jag var så otroligt trött på att umgås med mitt förra strykjärn som inte alls höll vad det utlovades när jag köpte det för lite mer än ett år sedan. Detta under av strykjärn skulle enligt bäst i test få mig att tycka om denna nödvändiga syssla men strykjärnet tycktes leva ett eget liv. Redan från dag ett tyckte jag att den uppförde sig onödigt aggressivt med sitt eviga fräsande och spottande och lagom tills garantin gått ut började eländet att läcka som ett såll. Jag har verkligen skött om strykjärnet enligt konstens alla regler men trots det så har jag inte varit nöjd med strykegenskaperna hos det förargliga järnet.
Varje gång jag har strukigt min tvätt har jag hotat med att slänga ut eländet, men ni vet hur det är, inte blir man färdig till att ta itu med ett så otroligt tråkigt inköp.
Men så hände det en mycket tråkig sak, min strykbräda kollapsad efter trogen tjänst i över 35 år trots att jag bytt klädsel och skruvat i nya skruvar orkade inte brädan mer.

Nu skulle det alltså bli av. Inköp av både strykjärn och strykbräda och fort skulle det gå, inte tid att läsa bäst i test, nej nu skulle den mycket trevliga försäljaren  få välja ut ett nytt järn. Jag lovade att jaga honom med järnet om det inte det höll vad han lovade.  Han visade fram det här svarta strykjärnet med röd sladd och lovade......
 

Ett snyggt designat strykjärn, visst, men jag är svårflörtad. Börjar det visa aggressiva tendenser fräsa och spotta så går jag på jakt.
Strykbrädan hittade jag på Netto för 149kr
 
 När jag ändå är inne på tråkiga sysslor så kan jag tipsa om en långborste som underlättar livet när man lever med hund och katt.
Läs mer HÄR
 
 

8 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Ett riktigt bra strykjärn måste man ha, som man är överens med. Och en strykbräda underlättar ju också.

frupersson sa...

Köpte en gång ett strykjärn där det i instruktionen stod "stryk inte kläderna medan du har dem på dig". Bra att veta eller hur :)

nattugglan sa...

oj va fint strykjärn + bräda..det är ju straxt roligare om allt fungerar..Jag har ett bra strykjärn..men ett nytt överdrag till strykbrädan, det skulle jag få sy.Borsten såg väldigt bra ut oxå.

Snäckskalsdalen. sa...

Jag hade framme din sida i dag, mitt på dagen, och skulle kommentera men blev så totalt uppslukad av din borste, jag var tvungen att visa den för omgivningen för det är han som städar mest (för husfridens skull) och den verkar ju superbra, är den alltså så bra som reklamen på hemsidan säger?
Nytt strykjärn, ja, jag börjar undra över mitt också......
Agneta kram

Eva sa...

Här letades för ett antal år sedan febrilt efter att strykjärn UTAN ånga. Mina leder är sådana att jag tycker de blir för tunga, jag föredrar ett "gammalt hederligt" och så vattenspruta bredvid.
Inte var det lätt att hitta:(( Så nu får jag köra med ett för ånga men utan ånga, om ni förstår:) (Fast då blir de onödigt lätta och ligger inte så tungt mot underlaget som jag vill...)

Inger sa...

Tack för städtipset!

Inger

Karin sa...

Hej! Men vilket supersnyggt strykjärn, det är ju nästan så jag hoppas att mitt också lägger av :) Ha en bra höstlördag, Karin

Mamma Mia sa...

Tänk att ha ett strykjärn som ser ut som ett par löparskor! Måste väl betyda att du springer över strykbrädet med järnet ;)
Tack för inspirationen!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails