lördag 19 april 2014

Virkade påskägg

Många små virkade ägg blev det av alla små restgarner som jag sparat i Tilda garn, även små stumpar på några dm kom till användning. Rofyllt och enkelt är det att virka de små påskäggen. Mönster hittar ni hos Fru Persson på Pälsärmen


Mina tre ragdollkatter visade stort intresse över påskriset med alla dinglande ägg. Leksaker till oss! Jättekul! Tycktes de tänka. Jag fick ställa allt på kanten av braskaminen så att inte alla mina virkade ägg förvandlas till kattleksaker. 
Min lille katt Svante-Bus kom inspringandes på skärtorsdagens förmiddag efter att ha varit ute en liten stund. Han såg mycket skärrad och rädd ut så jag tog upp honom i famnen och såg att han var skadad. En bit av pälsen var borta strax nedanför örat och i stället lyste ett stort öppet sår som blödde och såg ganska illa ut. Jag rakade bort runt om såret och tvättade rent, trodde först att han hade blivit biten av en annan katt men det skulle, visa sig efter ett akut besök hos veterinären, att det var en klo från den andre katten som han hade slagits med som hade rivit upp ett sår precis under huden. Medicin och tratt runt halsen några dagar blev rekommendationen som inte lille Svante-Bus alls tycks gilla.


Lycka är rentvättade fönster, vackert väder och en långpromenad vid havet.
Önskar alla en fortsatt trevlig Påsk.

14 kommentarer:

Steekjes en Stygn sa...

Stackars katt. Nej dem gillar inte en halskrage. En av våra fick gå med en i 6 veckor. Oh vad det ogillades.
Här fick en av dem idag svansen mellan dörren. Inte bra det heller.
Hoppas din blir bra snart.
Önskar dig en riktig Glad Påsk.
Anje

Snäckskalsdalen. sa...

Stackars lille pissen, man lider så med dom när dom farit illa. Tur att det går att ordna till och tratten, ja, några dagar går ju fort. Hoppas han inte sliter den av sig, det brukar våra katter göra....hur dom nu gör det.

Väldigt söta ägg du virkat, gladägg!

Fortsatt Glad Påsk!

Agneta kram

Vform sa...

Jättefina ägg du virkat!
Hoppas kissen är på bättringen redan!
Glad fortsättning på Påsken!
KRAM!

Unknown sa...

Nydelig påsketre med fine hekleegg. ;-)

Evas Pyssel sa...

Ditt påskris är ju bara så fantastiskt !! I år hade jag bara mina nya virkade små kycklingar. och alla barnbarnen fick några med sig hem, så till nästa år får jag fylla på.
Du får pyssla om din kisse extra mycket så är såret snart läkt.
Ha en fortsatt fin påsk.
Kram Eva

frupersson sa...

Fint det blev med så många ägg!
Själv lyckades jag ge bort mesta delen av äggen och de jag har kvar får jag leta efter...den ena katten är väldigt förtjust i dem :) Det är hennes nattnöje att plocka åt sig dem och lattja runt med dem i hela huset. Så med jämna mellanrum får man ta en kryptur och samla ihop dem igen :)
Ha en skön påsk, hoppas solen lyser lika fint hos dig som den gör här!
Kram Maria

Kattipuh sa...

Nydelige påskeegg! Og for en fin idé, kjempefint for restegarn:-) Leit å høre om pusen, det er fælt når dyra skader seg... Masse god bedring til pus, og videre god påske!

Ewa`s Galleri sa...

Stackars Svante hoppas han ör bätre
Jättefina påskägg men ser pilligt ut
ha en riktigt skön fortsättning på påsken

Unknown sa...

Ååååh vilka underbart fina ägg du virkat,finaste jag sett faktiskt....:)

Önskar dig en härlig fortsättning på påsken nu
Kram

Sunna sa...

Gillade verkligen påskriset, jag lånar ideen och hoppas på nästa påsk, ha det gott

Black Iris sa...

Men vad extra fint det blev med de äggen när du gjort så många.. Riktigt läckert..
Hoppas att lille SvanteBus repar sig fort, men jag vet hur sura djuren blir av att behöva ha tratt.

Kram Maidi

nattugglan sa...

Jättefint med så många ägg o vad färgglada..man blir glad av dem!!Häftigt med mönster till ugglorna, kanske jag virkar en i sommar..
Har så mycket på G just nu så tycker inte jag hinner med allt jag vill göra. Hoppas att kissemiss mår bättre nu. Ha en bra dag!

Monkan sa...

Kanonhärligt påskris! Så bra att du lyckades rädda undan det från katterna. Låter otäckt med skadan.

Emilia sa...

Härliga! Glad påsk i efterskott!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails