tisdag 16 december 2014

Änglar och tjära

Mitt första inlägg från mobilen, om andra kan måste ju jag med kunna :)
På bilden nedan ser ni mitt lilla blomsterarrangemang,  planterade i förra årets pepparkaksburk från Ikea. 
Bakom den ser ni en fin liten tavla som jag har fått av en vän, den är gjort av ihopĺimmade trästickor från Biltema som sedan målats med vit färg och pyntats med en fin servett.


Mitt senaste pyssel, några änglar som är gjorda av garn, band, filt, paljetter och kardad ull.



På förmiddagen tog jag och min lilla hund Åskar en härlig långpromenad, på väg hem gick vi och tittade på den gamla ruinen som en gång i tiden fungerade som pappersbruk. För sent såg jag att bron dit var rikligt insmetad med tjära,  bra för bron men inte för mina skor och absolut inte bra för Åskar små tassar. Jag fick använda mig av yes diskmedel för att få bort det värsta när är vi väl kom hem.

                            

7 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Oj, vilket elände med tjära men fanns det inga varningsskyltar?
Änglarna du gjort är i alla fall jättesöta!
Ha det fint!
Kram Eva

Musikanta sa...

Så fina änglar du har gjort!
Glömmer aldrig när jag hade hund i mitt tidigare liv och det var nylagd asfalt som hunden sprang ut i. Inte kul...
Kram från Ingrid

Evas Pyssel sa...

Gu vad smart att plantera i pepparkaksburken. jag har en , ja faktiskt två likadana. Tack jag "köper" det tipset.
Inte bra med tjära men däremor bra att ha Yes hemma.
Vackra änglar . Skira och dekorativa,
Kram Eva

Anna sa...

Det är en fröjd för ögat att gå in på din blogg man blir så inspirerad.
Kram

nattugglan sa...

Oj va "äkligt" med tjära, säkert bra för bron men ack för skor o tass;((.Fina härliga änglar o pepparkaksburken , den blev fin!kram

Skaparglädje sa...

Fint julpynt du har.
Önskar dig en fin 4:e advent!//Kram!

Änglarum sa...

Gillar iden med att plantera i just burkar :) tänk bara fantasin som sätter p..hoppas allt är bra i julruschen..kram Jessica ps!tittar runt innan jul< kram Jessica

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails