fredag 24 februari 2017

Virkad påskhöna

Som tack för mycket gott samarbete med Renitha som driver lillagarnboden ger jag henne ensamrätten till mitt senaste mönster, virkad påskhöna. Hon har alltid varit mycket tillmötesgående och trevlig i samband med mina garnköp hos henne, alltid levererat snabbt när jag lite för sent upptäckt att det saknas någon färg som jag för tillfället behöver. Hoppas att fler hittar till hennes lilla garnbod både fysiskt och på webben.

Hönan är virkad i Tilda från Svarta Fåret. Av tre-fyra nystan i olika färger får man flera hönor i olika färgkombinationer. I mönstret ingår beskrivning på två olika storlekar, stor och liten höna.  mönstret är gratis till alla som vill ha det i samband med garnköp och kommer att skickas som ( Pdf fil )
Uppge mejladress vid beställning hos Renithas lillagarnbod


OBS! Renitha ger alla mina besökare som beställer garn hos henne 10% på hela orden som överstiger 100 kr: ange ANNIKA som kod vid beställning.  OBS! ANNIKA med stora bokstäver..

  

Jag använde mig av 1 nystan ljusgul färg 33 till kroppen. Det blir garn över till en liten höna.
lite ljusrosa, färg 41 och färg 88 petrol till vingarna.
Till kam och haklapp lite röd färg 45.
Näbb färg 36 varm orange.
Ögon färg 04 vit



http://www.lillagarnboden.se//











http://www.lillagarnboden.se/







4 kommentarer:

Hantverkarglädje sa...

Oj oj vad du virkar många fina grejer. Njuter av alla dina tips.

Heidi sa...

For noen kule høner......:):)
Klem Heidi:)

Evas Pyssel sa...

Vilken härlig glad höna. Så smart att använda band till stjärten. Ha det gott. Kram Eva

Anneli - FixaDinBlogspot sa...

Haha, vilka underbart härligt virriga hönor! Vad duktig du är!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails