tisdag 7 maj 2019

Virkade ugglor


Ugglor på väg till avd 62 Barn och ungdomsmedicinavdelningen i Lund. 

Givetvis virkar jag och skänker några ugglor till detta ändamål. Jag vet att ni är många som virkar ugglor och som stödjer den ideella gruppen  HJÄRNUGGLAN som startades för att uppmärksamma barn med olika hjärnskador. De samlar in virkade ugglor för att ge till barnen som vårdas där.

Jag är glad att mina gratismönster på virkad uggla används till detta behjärtansvärda ändamål.
Vill ni själva virka ugglor och bidra så hittar ni mönstren HÄR och HÄR


"Alla virkade ”ugglor/möss/elefanter/nallar/gossedjur/dockor/andra figurer) är välkomna till barnen på vår avdelning. Helt rent fräscht och barnsäkert.
/Varma hälsningar Personalen Barn avd 62 i Lund

Här behandlas barn och ungdomar för sjukdomar och tillstånd inom neurologi (hjärnskador), ortopedi (olika skelett skador) och lungmedicin (tex trackade barn), barn med tumörer på hjärnan.
Så ni som virkar och har hjärta att skänka era alster till dessa barn är välkomna att höra av er! "

Skånes universitetssjukhus Barn- och ungdomsmedicinavdelning 62 Lund
Lasarettsgatan 48, hisshall L,
plan 2,
221 85 Lund 











































3 kommentarer:

Hantverkarglädje sa...

Så vackra ugglor och dessutom trevligt att de går till gott ändamål. Jag tackar för inspirationen av ugglorna. Jag har själv virkat ett antal sen jag sett dem här på din blogg. Dock har jag virkat upp efter eget huvud men i alla fall är det din bild som inspirerat mig. Just nu håller jag på med små kaniner, nallar o dyligt som skallror till bebisar.
Ha det så gott.

Elisabeth sa...

De är så fina! Så bra att de går till ett gott ändamål.

Rämmengården sa...

Jätte fina ugglor. Av en fortsatt trevlig helg kram Nina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails