torsdag 5 september 2019

Virkade Pumpor. Crochet Pumpkin

För mig som verkligen älskar hösten så ser jag framemot den och givetvis kryper jag upp i min fåtölj med en kopp hett te, tänder lite ljus, tar fram garn och virkar några mycket dekorativa pumpor.
En mycket bra och enkel video på You Tube gör att mönstret blir, trots att den är på engelska, lätt att förstå.
Jag använde mig av olika garn kvalitéer, några i 100% bomull och några i Ullgarner.
Det lilla skaftet är av en bit prydnads kanelstång.
En böjbar kabel som jag snurrade runt en garnsticka.
Fråga hos din lokala blomsterhandlare efter materialet.

You Tube filmen hittar ni längs ner i inlägget

Thank you so very much Yarn and Chai for a splendid step-by-step video tutorial
How to Crochet a Pumpkin | Little Rustic Pumpkin Crochet Pattern by Yarn + Chai

https://www.instagram.com/yarnandchai.design/

 https://www.facebook.com/yarnandchai.design/



































Mönster 
Pattern

How to Crochet a Pumpkin | Little Rustic Pumpkin Crochet Pattern by Yarn + Chai



3 kommentarer:

Hoffmans Design sa...

Så läckra pumpor.Dessa måste jag test

Hantverkarglädje sa...

Sååå himla vackra pumpor och dessutom vilken färg. Frestar att testa dem.

Nenne sa...

Hej!
Vad är det för garn och färg på den senapsgula? Älskar den!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails