torsdag 25 februari 2016

Virka till barn

På bara några år har virkning och stickning verkligen fått en renässans som verkligen bara växer och växer. Det finns en uppsjö av garner och mönster som är lättillgängliga för alla oss som är hängivna denna konstart. Jag har fått mail från många nyblivna handarbetare som berättar hur roligt de tycker det är att få skapa med sina händer, jag blir alltid lika glad över att få ta del av deras glädje över något jag själv brinner för.

Till er som gillar att virka och sticka och som ännu inte har upptäckt alla trevliga mönster som finns hos Stoff och Stil  kan jag tipsa om deras mönster som är lätta att virka/sticka efter.
  
Mönster på Giraff


Mönster på virkade ugglor hittar ni hos mig.


Uggletossor, grundmönster på själva tossorna  hittar ni hos Svarta Fårets blogg 



Mönster på Pippisnuttis Hittar ni hos Brittas Ami


Mönster på ugglehänge hittar ni hos mig.








5 kommentarer:

lavendia sa...

Men åh så gulligt. Jag är inte så dålig på handarbete annars, men virkning tycker jag inte är lika roligt. Just att man måste virka fyra ben, två öron, två ögon osv.
Men det är som du säger, massor som numera virkar. Tossorna är ju så söta. Jag har virkat en sko, sedan tog det slut. Utan uggla. / Britt

Evas Pyssel sa...

Du hittar verkligen så många trevliga mönster. Vilken lycka vi har att få ta del av en massa inspiration här på bloggarna. Just nu håller jag på att tova. Mest för att det dök upp som ett projekt på stickcaféet.
ha det gott.
Kram Eva

Vardag och flärd sa...

Det är så roligt att virkning och stickning är på modet igen! Stickning är jag inte så bra på men däremot virkning. Just nu är det mormorsrutor till en filt som är på gång, vill gärna använda alla mina garner jag samlat på mig.
Dina ugglor är så fina och välgjorda och uggletossor till barnbarnen skulle jag nog göra inför nästa vinter, bra att ligga lite i förväg.
Ha en fin helg!
Kram Eva

Fingerbølla sa...

Nydelig! Koselig å se innom din blogg!!! Kram

Steekjes en Stygn sa...

Vilka söta och roliga djur. Jag får verkligen lust att sätta igång. Spar alla dessa mönster i alla fall.
Anje

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails