tisdag 8 juni 2010

En dag i Stockholm


Stockholm Marathon
20 136 löpare var anmälda till den 32:a upplagan av Stockholm Marathon. 15 468
kom till start. 14 715 fullföljde maran (11 436 herrar och 3 279 damer).
Min man var en av dem som sprang.

Jag, min ena bror, svägerska, hunden Bamse och några bekanta
 hade packat fikakorgen och skulle för femte gången följa loppet
 och heja på alla löpare.

Tittar upp och ser helikoptern sväva över starten, prick kl 14.00 går startskottet!

 Snart ser vi täten komma!
Strax efter kommer alla förväntansfulla löpare,
en röst hörs ” kämpa på ni har inte så långt kvar”
Nu är de igång!

Mitt sällskap och jag beger oss ner mot Djurgården
för att där vänta in löparna
Vi går igenom Humlegården som är en grön oas
mitt i Stockholm
"Hum, hum.. i Humlegården..."
Tittar upp och njuter av den härliga grönskan.

Underbart att se denna stora plantering!






När vi kom fram till vårt mål fanns inte en enda människa där
 men efter en stund var det fler och fler som hittade
 till den lilla gröna plätten strax efter Djurgårdsbron.


Hunden Bamse har mycket att titta på
 men lugn och stabil som han är så finns
inget att hetsa upp sig för.
 
Heja, heja Thomas!!!!
Du ser ovanligt pigg ut:)
Efter en lång dag vilar Bamse ut. 


Han kom i mål, min man, på tiden 3tim och 52min!


9 kommentarer:

Rosenvante sa...

Imponerande tid. Vem var tröttast, mannen eller hunden?

Fiff sa...

Hihi, cool hund!

Ölandsvindar sa...

Vilken härlig dag i Stockholm. Det är en vacker stad den här tiden på året.
Kerstin

Evashusotorp sa...

Härliga bilder från Stockholm, tur du slapp springa.
Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Så härligt det ser ut!
Det är något visst med sådana stora arrangemang - det förenar!
Duktig man har du också. Hälsa honon, snälla och gratulera!
Agneta kramar

Nina/Stjärnkraft sa...

Vilken KANONTID din man gjorde! Hälsa och gratta från Åland. Samtidigt kan du tipsa honom om att det brukar ordnas Åland Marathon också, fast jag just nu inte minns när. Han hittar säkert info om han googlar.

Faktum är att det ser mera ut som det är Bamse som varit och sprungit maran. Här snackar vi utslagen kille, alltså ;o)

Angela sa...

Otroligt vackra bilder! Och otroligt fin vovve :)

Evas Pyssel sa...

Vilken spänstig man du har !! Min skulle aldrig göra något sån´t. men han springer däremot i skogen hur mycket som helst när det är jakt. Stockholm är en kanonstad. Jag älskar att ströva runt där. Har mina favvo-ställen. // Eva

Cia40 sa...

HOPPAS, oxå på FINT väder!!!:)
Härliga bilder du tagit, och GRATTA maken från "grannfrun", bra träning inför nästa städ...hihi
Bästa kramen Cia:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails