torsdag 12 maj 2011

inspiration

Jag får börja med att tacka för alla trevliga kommentarer som jag först i dag har kunnat läsa. Vi har ett dataproblem som nu håller på att ordna sig så därför har jag inte kunnat blogga och inte heller tittat in till er på flera dagar.

Två härliga mail har jag fått som svar på min uppmanig att sända mig bilder på fler instickade saker.

Titta här får ni se!
Hej

Blev också inspirerad av ditt fina stuprör så jag stickade en lång remsa till mitt stuprör, som sitter utanför min garnaffär.
Mvh
Kicki Berglund
http://www.kickisgarn.se/


Från Åsa i Finspång fick jag den här fina bilden
Hej!

Jag blev också inspirerad av dig och kom på idén med att förgylla vår nya kvast med lite restgarner. Nu slipper man skavsår och “stickor” i fingrarna
Tack för mycket inspiration på din fina blogg.
Hälsningar Åsa i Finspång

Stort tack till er för att ni vill dela med er av härlig inspiration
Delad virk/stick glädje är dubbel glädje :)

 Jag har också fått en mycket trevlig kommentar från  Solveig Larsson

 Solveig Larsson har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Lovikkavantar på nytt sätt":
Väldigt fina vantar. Jag tycker du ska tvätta dem och rugga upp dem som man gör med lovikkavantar.
Jag tvättar ju och ruggar upp alla mina mönstrade vantar.
Jättefina vantar!!

 Svar till dig Solveig:
Jo, jag gör det nu förtiden med mina stickade fantasivantar och andra stickade vantar. Jag har en liten karda som jag borstar dem ulliga och gulliga med :)
Tack för att du ville kommentera mitt inlägg. http://svartahusets.blogspot.com/search/label/vante%20fantasi
Mvh Annika

Till sist vill jag visa er årets första liljekonvaljer.
Visst känner ni hur gott de luktar :)



9 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Mmm jag känner doften av Liljekonvaljerna, min älsklingsblomma!
Häftiga stickade dekorationer!
Ha det gott!

Evas Pyssel sa...

Underbart med liljekonvaljer.Plockade en liten bukett och la på kistan till min goda vän som begravdes igår. Trist !!!
Undrar vad jag skulle kunna dekorera här hemma. Kanske brevlådan ?? Undrar vad maken skulle säga då ??!! Kram Eva

Lövkojan sa...

Vad kul att fler provat på, skulle önska att min tid räckte till :).

Härligt med liljekonvaljer, de är nog det vackraste man kan hitta i skogen.

Ha det fint, kram Marie-Louise

Syfrullan sa...

Jag älskar liljekonvaljer! Mina är inte redo för plockning än.

LyckligaPraliner sa...

Hej! Första gången jag kikar in här. Blev väldigt nyfiken och måste kolla vem det är som heter svartahuset, allt heter ju bara vitt numera... Jag måste säga att du stickar/virkar helt underbara ting. Katterna var så söta :)

Rosenvante sa...

Liljekonvaljer, nej nu blir jag riktigt avis. Mina absoluta favoriter och jag bara längtar efter en bukett.

4U2 sa...

Fann blommande liljekonvaljer igår, kan inte böja mig för att plocka så försökte ta bilder i stället. Tycker de är riktigt tidiga?

Snäckskalsdalen. sa...

Liljekonvaljer är så underbart, dom doftar så gott, så gott.
Det instickade kvastskaftet var också jättefint.
Datorproblem är inte roliga, inte det allra minsta.
Agneta kram

Anita Tørmoen sa...

Så gøy at du inspirerer andre slik. Flott at de sender deg bilder for å vise også:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails