tisdag 3 juli 2012

Virkade Pippi snuttisar. Virkade bayby converse

En vän till mig som jag lärde känna när våra barn var små fick först en liten flicka och ganska tätt därpå så fick hon tvillingar, en pojke och en flicka. Många år senare fick den äldsta flickan ett tvillingpar och nu väntar den yngsta dottern också tvillingar. Visst är det ganska otroligt eller hur?

För ett tag sedan tittade jag in till bloggen Brittas Ami  Hon bjuder på massor av härlig inspiration. Efter att ha tittat på bilderna av de otroligt söta små snuttefiltarna hon har virkat  fick jag själv lust till att virka två små Pippi snuttisar. Tack BrittMarie för att du delade med dig av mönstret 






Det finns många olika mönster på virkade baby converse, ett gratis mönster hittar ni hos Järbo Garn
Lite inspiration och hjälp när man virkar baby converse hittar ni HÄR
Jag virkade mina i garnet Dropps Paris.
Vill ni se mer av mina virkade converse hittar ni dem i ett tidigare inlägg



 

23 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Men vilken söt pippi snuttis.

Evas Pyssel sa...

Vilka söta snuttisar. Ja, tänk vad man kan hitta på att virka. Man blir verkligen inspirerad på sin rundvandring bland bloggar. Jag är just nu fast i engelsk konfektskålen. Sååå roligt att virka.
Kram Eva

Manduzana stickar sa...

Men gud, vilka söta Pippisar!

Lövkojan sa...

Men åh så söta snuttisar!! De där skulle ju även en vuxen (i alla fall jag :)) uppskatta, gulliga att hänga upp, verkligt fina:
Det skulle vara coolt att virka såna converse till vuxen som innetofflor oxå faktiskt:), kram Marie-Louise

BrittMarie sa...

Oh vad fina dina snuttisar blev :)det är såå kul att andra blir inspirerade av det man gör.Och väldigt kul att se andras arbeten..ha det bra...

Lisbet sa...

Så fina virkade saker!
Sköna små snuttisar att hålla i handen för de minsta :)
Ha en fin dag!

disa sa...

Så söta! =)

Annika GW sa...

Vilka fina pippitvillingsnuttisar! / Annika

Fiff sa...

Vilka söta snuttefiltar! Lyckliga bebbar :-)
Min man har tvillingar, och hans pappa är tvilling, och pappans syskon är också tvillingar :-)

Anki sa...

Himmel vilka söta snuttisar!

Maritas Maskor sa...

Gud så otroligt söta pippi-snuttisar!!

Fröken S sa...

Vilka söta skapelser!

Snäckskalsdalen. sa...

Det är inte sant vilka söta snuttefiltar och skor! Man kan redan se dom små liven i och med det här fina.

Det var mycket tvillingar där.....Måste bara berätta om en studiekamrat till min mor. Hon fick ett par tvillingar och det var ju jätteroligt, men så vill dom gärna ha ett barn till. Och det blev också tvillingar. Så gick det ett par år och så blev babysuget för stort så dom tänkte att sannolikheten för att få tvillingar igen är så liten, så......behöver jag skriva mer.....det blev ett tredje tvillingpar, men då tror jag barnamodern hade lust att dra iväg nånstans....
Agneta kram

Rosenvante sa...

Men så söta de var. Tack för tipset.

mosteringalisa sa...

Otroligt söta!

Thessan sa...

så mkt fina saker det finns här intte

Black Iris sa...

Ja, jag har också sett de där snuttisarna nånstans men jag har inga barn runt mig för tillfället..
Conversen är ju också så fina..
Jag tror jag ska skaffa ett lager med lite små-prylar.. Man vet ju aldrig när jag lir gammel-mormor=))

Kram Maidi

Basilica sa...

Vilka fina snuttefiltar!!!!!!

Susannesblogg sa...

jag gillar dina snuttisar. de ser ut som dem är en blandning av en grytlapp o en docka :)

Alicja sa...

this is so beautifull :-)

Anonym sa...

Very good article. I absolutely love this website.
Continue the good work!
My homepage ; weight management

Anonym sa...

I'm not sure exactly why but this weblog is loading incredibly slow for me. Is anyone else having this problem or is it a issue on my end? I'll check back later and see if
the problem still exists.
Here is my website : medi-Weightloss Clinics

Anonym sa...


I’m impressed, I must say. Rarely do I encounter a blog that’s equally educative and amusing, and let me tell you, you've hit the nail on the head. The problem is something not enough men and women are speaking intelligently about. I am very happy I came across this during my hunt for something concerning this.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails