fredag 10 augusti 2012

En dag på stan


En trevlig dag på stan blev det tillsammans med en väninna, en god lunch och lite strosade i vår vackra stad Karlshamn. Vi hittade till utställningen  ”Plan två” i Cityhallen.där bl.a. mode och textildesignern Lotta Niemi  visar sin kläd och accessoarkollektion. Mycket imponerad blev jag av den unga designerns kreativitet och nytänkande i det hon gör, jag tror att vi kommer att se mycket av henne i framtiden både i Sverige och utomlands.




Armband och halskragar i läder
Lotta Niemi har även designat ett par olika ”print” som har 
 tryckts på ett antal olika klädesplagg som finns till försäljning

Kreativ galenskap - Mörrum Hockey by Lotta Niemi

 





6 kommentarer:

Lövkojan sa...

Vilken härlig dag ni verkar haft!
Så roligt att få ta del av andra kreativitet, det ger en så många ideér själv.

Ha en fin dag, kram Marie-Louise

Eva sa...

Kul saker!
Tänkte på bl.a. dig när jag via BroderiKarin (i min lista) kom till en affär i Karlshamn. Om jag förstod rätt var det ett gäng unga designers som slagit sig ihop. Kvinnan Karin skrev om syr tydligen, bl.a., 50-talsinspirerade klänningar. Något att kika på kanske?
(Jag skulle inte ha råd... Kom jag till din stad skulle jag fastna hos Fingerfärda...)

Eva sa...

Måste rätta mig...
BRODÖSENS BLOGG heter bloggen! Karlshamn Design på Ronnebygatan skrev hon om. Men du känner kanske redan till dem:)

Annika GW sa...

Intressant. Vilken kreativitet. Många plagg väldigt extrema och speciella men samtidigt väldigt snyggt! Tack för rolig läsning! / Annika

Lisbet sa...

Hoppas hon lyckas med sin design. Kul med nya idéer!
En skön söndag önskar jag dej!
kram

Black Iris sa...

Sådant här är ju alltid roligt att se på men hur många går omkring i såna kläder tro:))

Kram Maidi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails