tisdag 11 september 2012

Hund och katt

Undrar ni vad katten Svante-Bus tittar på?
Han spanar in den nya grannen och hunden Åskars kompis Backus som är en
Irish Softcoated Wheaten Terrier valp på 13 veckor, otroligt söt.
Svante-Bus och Åskar är bästa vänner och brukar leka på gräsmattan, de jagar varandra i tur och ordning. Det brukar gå ganska livat till men katten är hela tiden med på leken.

När yngsta dottern är hemma på besök brukar hon ta med sig sina egna två ragdollkatter Jagger och Bossen, som för övrigt är bröder till Svante-Bus.
Åskar är som en katt bland hermelinerna, han älskar sin kattflock och de har mycket nöje av varandra.
Lite kattgodis delas ut och alla i flocken sätter sig fint och väntar på belöningen.
Svårt att fota alla men det är alltså fem raggisar och Åskar på bilderna.
Om ni vill se nyfikna katter och deras upptåg så titta på filmen och se hur tokigt det kan gå.
 Tur att de har nio liv!
 


26 kommentarer:

Lina & Mia sa...

Men Gud, ja det är tur att dom har nio liv! Dina katter är så fina, vilka vackra blå ögon! Tack för dina kommentarer :) man blir så glad! Dina virkade smycken är jätte fina, måste pröva det någon gång :) Kram Lina

Cecilia sa...

Oj, vilka blå ögon! Så fina, allihop!
Du får förstås gärna länka, ju fler som vågar/kommer på att det är möjligt att köra utan ordverifieringen desto bättre är det ju!

Rosor och ruiner sa...

VIlket underbart inlägg! Åskar han tror minsann han är en katt han, eller så är det katterna som tror de här hundar. Både Ragdoll och birmor är väl lite hundlika i sitt beteende. Så söta allihop!

Och att titta på katter i olika upptåg är alltid lika roligt!

Anonym sa...

Men såååå underbart,vackert & fantastiskt ♥...
/NooooooooooosPussssar till allihopa :)

Vform sa...

Åh, vilket härligt inlägg!!
Förstår det blir bus när alla träffas :O)
Må så gott!
KRAM!

Eva sa...

Vilka underbara blå ögon!
Och en söt liten ny kompis!
Tiggeriet ser ut ungefär som här... Även om här finns något färre och korthåriga blåögon till katter:)
(Har du sett senaste hos mig? "Några" katter där...)

Annie sa...

Helt underbara bilder Annika! Ett riktigt Ragdollparadis!! <3 vackra allihopa!! Kram till dig <3

Annie

Inger sa...

Vilka härliga djur ...

Inger

Evas Pyssel sa...

Vilken häftig bild den första och sen de andra också. Det såg så kul ut när de satt där på rad och väntade. Dina katter är helt underbara.
Kram Eva

Manduzana stickar sa...

Hihi, det ser ut som att katterna är lika stora som Åskar :)

Marie sa...

Så gulligt med Åskar och kattflocken! :)

Maritas Maskor sa...

Näe, så söööt han är, Svante-Bus!!
Katt ägare som jag är, så tycker jag minsann att jag kan se vad han tänker... Hur han hukar bakom grässtråna och är lite rädd och rätt mycket nyfiken samtidigt :)
"Jag syns nog inte här bakom...."
Ha, ha,ha, han är så festlig!
Och vad gulligt med alla katterna och Åskar ihop också!
förstår han att han är en hund, Åskar, eller tror han att han också är en katt....??

Tant Grön sa...

Ja det är fint med en egen kattflock! Vår sheltie är för det mest rätt förtjust i kattsystrarna som flyttade hem för ett år sen. :)

CreandoPhoto sa...

Vilka fantastiska kattögon. Man fastnar i den blicken :)
Ha en toppenfredag!

Lövkojan sa...

Hihi, men det är ju alldeles underbart!

Ha det fint,kram Marie-Louise

Grabbarna boys sa...

Hi, hi....inte så konstigt att Åskar tror han är en katt när man tänker efter!!
Vov o kram!

Lisbet sa...

Ljuuvliga oj så ljuuuvliga!

Ha så bra!

Hedvig sa...

Underbara bilder på underbara djur! :)

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Kom in via Lisbet och fick se svansen på en Ragdoll. Nu vet jag min katt har en sådan svans,fick överta en blandras-hittekatt för 4 veckor sedan.Tyvärr är han lös i avföringen, fast jag bytt till Brit Care blir det inte bättre.Han var frisk 26/3 när han vaccinerades.

Härliga djur Du har runt Dig.

Tack för titten.

Black Iris sa...

Haha, vilket härligt inlägg.. Jag sitter med ett leende på läpparna..

Kram Maidi

Made by antiann sa...

Tusen tack! :) Vilka underbart söta katter och hundar! :)

Maria sa...

Oj vilka roliga katter fick ett härligt skratt. Så fina katter ni har, jätte söta. Tur att hunden får vara med på ett hörn.
Ha en fin dag/kram

Elna sa...

Otroligt fina bilder och vad roligt att Åskar gillar gullekatterna.

Kramen

Eva sa...

Tack snälla du för kommentaren till senaste!
Den värmde mycket och jag blev jätteglad! Vi får väl se vad framtiden ger av fika mm:)
En toppenstart på veckan fick jag i alla fall!

Snäckskalsdalen. sa...

Men.....du milde vilka sötgrisar katterna och Åskar är! Och vilken disciplin. Det är underbart med dessa varelser, som min svärmor kallade katterna och hundarna, det var inga djur tyckte hon, det var varelser, och jag kan nog hålla med!
Den lilla grannvovven var ju också för söt, det är ju så gulligt när dom är små!
Agneta kramar

Zazzan sa...

Vilka härliga bilder på Åskar och alla katterna.
Jag log lite för mig själv när jag läste att en av katterna kallas Svante-Bus.
När jag växte upp hade vi en stor röd perserhane som hette Svante, och honom kallade vi också för Svante Bus. Han såg ut som ett stort lejon men var världens mes egentligen. Ifall nån av honkatterna drog in en mus från rastgården så skrek han rakt ut och sprang och gömde sig. Haha! Nu bor han i katthimlen sen några år tillbaks. Men åh, som jag saknar honom!
Hans svans var som ett handtag. Varenda gång man tog tag i änden på svansen och böjde på den lite lätt, så slängde han sig handlöst (tasslöst?) på golvet och ville bli klappad på magen. :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails