lördag 7 mars 2015

Virkade Tilda dockor

Här sitter de, mina tre första virkade Tilda dockor, införlivade i den övriga inredningen hemma hos mig. De är virkade efter ett mönster som ni hittar hos  Pias Hobby  Jag har tagit mig friheten att ändra lite på mönstret, olika vingar har jag också testat. En är virkad efter eget huvud, en har jag sytt utav filttyg och stoppat med lite vadd och en docka har fått dun till vingar. Jätteroliga att virka så det är fler på gång i lite olika färgkombinationer.

Tilda Rosa








 De små ballerinaskorna är eget påhitt.



Tilda Vit



Tilda Grå































11 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Det är bara du som kan virka så fina Tildor! T o m har dom fått rouge på sig. Hur kan man virka så jämnt och fint och aldrig att det blir snett eller galet eller att det är lite tjockt där garnet har fästs....helt otroligt!
Hoppas du har det riktigt bra dom här veckorna, jag såg på tv att det skulle bli riktigt varmt och fint nu! Må så gott, och njut!
Stor kram
Agneta

Rebecca sa...

Dom är verkligen jätte fina :)

Vardag och flärd sa...

Underbara Tildadockor, jag förstår inte hu du kan få dem så fina!
Ha det fint (misstänker att du är på resande fot eftersom du är onåbar)!
Kram Eva

Lalka Crochetka sa...

they are beautiful! I like colors you used and all the final touches: ribbons, 'diamonds' etc :) great work!

lalkacrochetka.blogspot.com

Steekjes en Stygn sa...

Ooooh ,så söta dem är. Duktiga du. Så fina och välgjorda dem är. Önskade jag kunde men virkning är inte riktig min grej.
Anje

Christel Wijk sa...

Söta dockor

Evas Pyssel sa...

Wow så fina dockor !! Vilket pilljobb tycker jag men du är ju så duktig. Jag förstår att du alltid längtar till Öland . Det är verkligen speciellt, helst vår och höst.
Tack för dina snälla ord om mina kort. Jag blir glad.
Hoppas du har solsken hos dig idag precis som jag. Toppenskönt.
Kram Eva

Anna sa...

Så fina den i rosa är klart min favorit, du har inspirerat mig till att börja virka men det jag gjort har varit mormorsrutor och några mössor. Du är så duktig och allt är så välgjort.
Ha det gott.
Kram

Black Iris sa...

Men, så jättefina dina Tildor är . Ska försöka mig på en jag också,till mitt senaste barnbarn..

Kram Maidi

zαnуα ♥ sa...

Underbara Tildor =)

Basilica sa...

Jag blir så glad av att titta in i din värld. Glad Påsk/Maud

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails