måndag 13 april 2015

Looma med gummiband

Jag fick en förfrågan från Ordalaget Bokförlag om jag ville recensera deras bok Looma med gummiband av Lycy Hopping och eftersom jag själv älskar att skapa med händerna så åtar jag gärna mig det lilla uppdraget.
Visst kan det vara svårt att konkurrera med alla tekniska prylar som pockar på våra barn och ungdomars intresse men om man introducerar looma med gummiband lovar jag att skaparlusten infinner sig hos både vuxna och barn. Den perfekta sysselsättningen inför kommande sommarlov och semestrar.
Boken finns också hos Adlibris och hos bokus.com

Looma med gummiband - nya trenden inom handarbete!
 I Boken finns det enkla steg-för-steg instruktioner som visar exakt hur man går tillväga.
Fina färgglada armband, sammanlagt 35 beskrivningar på saker man kan göra
De färgglada gummiarmbanden kan man se överallt nu för tiden.
Att looma är inte svårt - allt som behövs är små gum­miband, en "loom" (bräda med piggar som man kan köpa eller tillverka själv), en krok och en klämma.
En bok som passar både vuxna och barn. Har man en gång testat att looma så är man fast. 

Det finns flera klipp på YouTube som visar hur man gör


Material hittar man bland annat hos Slöjd-Detaljer  och hos FYNDIQ






2 kommentarer:

lavendia sa...

Att bara komma på det. Mitt barnbarn loomar också för fullt. / Britt

Vardag och flärd sa...

Jag skulle looma med mitt barnbarn, hon vet hur man gör men inte hur man startar så vi fick avstå. Får nog beställa boken.
Kram Eva

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails