tisdag 27 juni 2017

Loppan, Randi och Caramella, virkade katter

När jag gick igenom och rensade och sorterade i mitt, vid det här laget, ganska stora garnlager så fanns det några nystan som inte räcker till så mycket. Spara eller slänga? Men nej jag kan inte slänga garn utan gick igenom mina mönster för att se om jag kunde hitta något som garnet skulle kunna räcka till. Hittade detta mönster på randig katt och började genast att virka upp mina restgarner.
Det är samma mönster till alla tre men grovleken på garnet gör dem olika stora.
















Loppan är virkad i ett något tunnare garn 8/4 tyvärr så har banderollerna kommit bort,
 jag kommer inte ihåg vad det är för garnmärke. 















Randi är virkad i Muskat soft 







Caramella är virkad i Svarta fårets Stina

















Mönster till katten hittar ni i boken Magical Amigurumi Toys 



Jag har genom åren köpt på mig åtskilliga virk och stickböcker, en del bra och en del inte så bra men trots att denna bok är på engelska så hamnar den mycket högt på min "mycket bra bok lista" Har man virkat tidigare är det inga problem att förstå beskrivningarna, översättningar på virktermer hittar man hos Drops design.

Drops ordlista 

      



5 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Nej nej inte slänger jag något garn jag heller.Jätteläckra figurer du gjort !! Vad händer med allt du virkar? Du gör så många av varje.
Jag har ju hittat en del mönster som är perfekta för garnstumpar.Engelsk konfekt är en favorit.Jag får sådan inspiration här hos dig. Ugglorna !!!! Jordgubbarna m.m.Just nu funderar jag på svampar eller pumpor. Det går ju fort till de är aktuella. Men det är mycket annat som ska hinnas. Trädgården och odlingarna tar verkligen sin tid. Min man som nyligen blev pensionär har redan insett att den lulliga pensionärstiden, som han trodde, är en vision. Han har tusen järn i elden. Jaja !! Men man väljer syssla. Och nu ska jag ta mig en kaffeslurk och plocka lite garner och en virknål så får vi se vad det blir.
Ha det gott Annika !! Kram från Eva
Ps. Var glad att du inte var på Öland och skulle hemåt i söndags. Det var kö från Köpingsvik till Kalmar. 4 timmar !!! Värre än när man åkte färja förr.

Ein Dekoherzal in den Bergen sa...

oh GOTT sind die SÜß....

ich häkle auch immer gerne BÄREN
gerade als GESCHENK kommen die sehr gut an,,,

wünsche noch einen schönen TAG
bis bald die BIRGIT aus TIROL

Vardag och flärd sa...

Tack rara för dina vänliga ord hos mig, flickorna tycks ha klarat det bra och vi går vidare.
Så rara dina katter, ska passa på att virka av alla mina nystan som ligger och väntar, innan barnbarnen blir för stora. De leker sällan med det jag virkar till dem utan har det mest som prydnad ... och det är gott nog.
Ha det nu riktigt härligt i sommaren!
Kram Eva

IreneL sa...

Åhhh så söta katterna blev! Jag hade också en massa små nystan i olika färger och jag virkade randiga giraffer! Det blev också bra! Ha en fin fredag!

Unknown sa...

Tack för alla fantastiska mönster och ideer!
Jag undrar också var du fått tag i ögonen till Caramella katten?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails