måndag 27 mars 2017

Virkade påskägg

Våren har verkligen kommit för att stanna, överallt så hittar jag små vårtecken som gör mig glad. Förra veckan hittade jag den första vitsippan som visserligen växte på ett gynnsamt läge där solen kunde värma den men helt klart är de på gång. Den allra första citronfjärilen fladdrade förbi mitt ansikte och myrorna arbetar på att reparera vinterns skador i stacken.

Själv så fri virkar jag påskägg, det gör mig också glad, i alla möjliga färger och storlekar.
till er som behöver mönster så hittar ni massor om ni söker på virkade påskägg.
Hoppas att ni blir inspirerade av mina bilder så att ni själva vill virka några. 





























6 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Vila underbara ägg i ljuvliga vårfärger! Nu hittar man många vårtecken och snart går det så fort att man inte hinner med.
Ha det fint!
Kram Eva

Vform sa...

Visst blir jag inspirerad, kan inte undgå det heller med så fina och färgglada påskägg som presenteras här ;)
Meeen, en annan sak är OM jag får den tiden till att virka några eller tar jag till penseln ... tihi ...
Barnbarnen vill gärna måla påskägg och det ska de få göra!
Kanske då de blir lite äldre ska jag lära dem virka, precis så vackra som du gjort dem ♥
Önskar dig en fortsatt fin vår, vi får vänta ännu ett tag innan vi får kalla vårt väder till vårväder :)
Kramar!

Ruths datter sa...

Det var masse flotte egg. Du er så flink.
Klemz

Basilica sa...

Underbara. 😘

Evas Pyssel sa...

Vilka urfina ägg du har virkat och dekorerat. Nu blir jag sugen på att brodera lite på de ägg som jag redan har virkat. Tack.
Kram Eva

Kristina sa...

Å vilka fina påskägg du har virkat!
Önskar dig en riktigt fin Påskhelg
Kram Kristina (Kreativt Broderi)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails