torsdag 13 april 2017

Virkade hönor och ägg

 Glad Påsk!

Önskar alla mina besökare en härlig påskhelg med tid för avkoppling och gemenskap.








Här har jag använt mig av några gamla konservburkar som jag har stickat färgglada fodral till.
Sytt på några knappar som jag hade liggandes
Stickor nr 4 och garnet är Stina från Svarta Fåret.








Sen flera år använder jag inte fjädrar i mitt påskris, vill inte bidra till den hemska djurhållningen i samband med infärgning av de stackars fåglarnas fjädrar, Jag gör tummen upp för Karlshamns kommun och många andra kommuner i vårt land som vägrar pynta med fjädrar.  Jag tycker att det blir lika fint i påskriset med virkade påskägg













5 kommentarer:

Vform sa...

Hej Annika!
Tack för hälsningen!
Ja, du har så rätt i det du skriver! Tänk så rika vi är
som kan och har både händer och ögon till vår kreativitet!
Påsk och dess färger förgyller tillvaron till det bättre!
Vi har fått snö och minusgrader här i trakterna och en bekant
pyntade utomhus med vackra ägg mot den vita snön ... så vackert!
Krya på dig-KRAM och ha en Skön Påsk!

Vardag och flärd sa...

Du har så mycket fint virkat och stickat påskpynt! Ett stort yvigt påskris med massor av ägg - läckert! Jag har faktiskt några fjädrar i riset men de är köpta för många år sedan innan vi visste hur djuren behandlas så de får hänga med detta året också sen kastar jag dem.
Önskar dig en riktigt glad påsk!
Kram Eva

Louise sa...

Jag blir så glad av alla fina ägg och påskhönor!
Glad påsk!
/Louise

Evas Pyssel sa...

Håller med dig omfjädrar. Själv har jag ulltussar i riset.Härligt påskpynt du visar oss.Man blir verkligen glad. Snart är påsken över. Det gårfort. Kram Eva

Britt-Inger sa...

Det var ett fint påskris du gjort !
Kul att se någon blogg, nästan alla har slutat skriva :(
Ha en fin vår och sommar !!
// Britt Inger

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails